Paradoxul mărcilor private: românii nu cumpără, dar bogaţii Europei da - financiare.ro
 Acasă  | Ştiri  | Curs valutar  | Dobânzi  | Bănci centrale  | Autorităţi ale pieţei de capital  | Bănci din România  | Bloguri  | Arhivă  | English  
 Finanţe-Bănci  | Economie  | Afaceri  | Pieţe de capital  | Imobiliare  | Auto  | Turism  | HR Cariere Educaţie  | Media  | IT & C  | Mediu  | Energie 

Ştiri » iulie 2013 » 5 iulie 2013

Paradoxul mărcilor private: românii nu cumpără, dar bogaţii Europei da
V, 05.07.2013, ora 21:25 | Afaceri | 695 vizualizări



Unu din două produse cumpărate în Elveţia sau Spania este marcă privată, respectiv un produs „no-name“ dezvoltat de retaileri pentru a se bate cu branduri consacrate, potrivit unui top realizat de PLMA, asociaţia producătorilor de mărci private.

La polul opus, în România ponderea acestor produse este de 12% în piaţa bunurilor de larg consum, încă departe de situaţia de la vecinii din regiune. „Cea mai importantă creştere a ponderii mărcilor private a fost înregistrată în Polonia, unde cota de piaţă a crescut cu peste 3%, până la 30 de procente. În Ungaria şi Slovacia ponderea a depăşit 30%, iar în Cehia a rămas la 27%“, potrivit raportului PLMA. Situaţia este paradoxală în contextul în care România este una dintre cele mai sărace state din Europa, iar Elveţia sau Marea Britanie sunt printre cele mai dezvoltate ţări de pe bătrânul continent. O explicaţie poate fi faptul că mărcile private au început să se dezvolte în România în ultimii ani, odată cu criza financiară.

Toată ştirea pe ZF.ro    Curs valutar din 05.07.2013    Indici bursieri din 05.07.2013



comentarii


Ultimele ştiri din categoria Afaceri

Magazinele Brico Dépôt pe care grupul britanic Kingfisher le are în România au generat vânzări de 68 de milioane de lire (echivalentul a 81,2 milioane de euro) în perioada iulie-septembrie 2019, potrivit celui mai recent raport financiar publicat pe site-ul grupului. citeşte...

Lanţul McDonald’s continuă să se dezvolte în 2020, prin deschiderea a opt noi unităţi. Reţeaua va ajunge astfel la 84 de restaurante, iar numărul de angajaţi va ajunge la un total de 5.500. citeşte...

Kaufland România va majora de la 1 martie venitul minim brut în companie, la 3.650 lei, de la 3.300 lei, şi vrea să angajeze peste 1000 de persoane, parte a planurile de extindere prevăzute pentru acest an. citeşte...

Ma, 07.01.2020, ora 16:45 | 1039 vizualizări
eMAG introduce taxe de livrare
Dante International, administratorul celui mai mare retailer online local, eMAG, a introdus o taxă de livrare a produselor, care se aplică chiar şi în cazul produselor pe care clienţii aleg să le ridice din magazinele proprii ale companiei. citeşte...

Anton Schlecker, cândva unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din Germania, deţinătorul unui lanţ de mii de farmacii, este acum nevoit să facă faţă unui proces, fiind bănuit că ar fi direcţionat peste 20 de milioane de euro de la creditori în conturile familiei sale, înainte ca lanţul său de distribuţie să intre în faliment în 2012. Soţia sa şi cei doi copii, Meike şi Lars sunt, de asemenea, bănuiţi de complicitate. citeşte...



Abonare newsletter
Nume:
E-mail:
Ştiri: Da  Nu 
Curs valutar: Da  Nu 


Top ştiri din ultima săptămână




Publicitate pe acest site | Contact
Copyright 1999-2024 Pandora Impex SRL.